Pages

Friday, July 8, 2011

Penjimatan Hebat!

Bagi penganggur yg xreti duk diam spt aku,
mesti kejap je bontot da panas ketika duk di rumah atau pon di luar rumah,
jd sbg langkah menhilangkan sedikit kadar kebosananan,
aku pon g nursery,carik bunga bungaan,dgn niat mahu menanam di rumah,
almaklom rumah aku mane penah berbunga,
so,sbg permulaan,beli la 2 jenis bunga dulu,
klu menjadi nak beli la bunga lg..

setelah mentry,best gak tanam2 bunga,
cantik pon cantik,
Alhamdulillah,2 bunga yg aku tanam tu menjadi,
jap g aku tepek..
aku pon xtau ape name bunga tu,so jgn tanye,
t nak g beli bunga lain plak,
sementara masih rajin n tegar sbg penganggur tu,
ayuh kerahkan tenaga yg ade,
kuar jugak titik2 perpeluhan,beberapa titik je la...

*2 bunga yg xdiketahui name nye,pokok kari n aloe vera...

*ni pokok lada api,pokok wajib ade kat negeri sembilan...hehehehe...
pokok kari n pokok lada ni cara2 mengurangkan belanja dapur isi rumah...*wink

note:tah bila nampak hasilnye tuuiiihhh...

No comments:

Post a Comment