Pages

Tuesday, August 2, 2011

Panas hati

baru balik bazar ramadhan,
pegi yg dekat2 rumah je,
xlarat nak g jauh2,
tu pon da sesak mcm nak mati,
belinye xde la banyak,
berpeluh nye sekilang,
aku xde la mengidam sgt nak mkn itu ini,
makan je ape yg ade,
pas g bazar tu singgah kedai runcit plak,
sbb bak beli kelapa,tp x mesin la,
mesin sendiri je,tp nak suh org tu belah...

mak aku:nak kelapa ni due,belah ye,elok x ni?
org menjengkelkan:elokla!klu x elok da buang da kat tong sampah tu...(dengan muka kerot2 mintak penampar)
mak aku:eh,tanye pon xboleh?
org menjengkelkan:yela,lain mcm je tnye tu...

ish,aku,klu la org tu bkn da tua,mmg aku maki je kat situ,hilang sabar di buatnye..kurang ajar sgt
nak meniaga ke xnak meniaga,
mmg rase nak bg sedas dua kat muka die,
mengurankan pahala puase je bulan ramadhan ni,dgn kewujudan manusia mcm tu...

note:still panas hati.2nd day ni penat sket...dahaga semacam je.

No comments:

Post a Comment